Techniki wspierania sprzedaży

gadżety reklamowe

Oferowanie dobrych produktów po atrakcyjnych cenach w określonych o punktach sprzedaży nie gwarantuje firmie sprzedaży. Niezbędne jest również zastosowanie rożnego rodzaju technik promocji i wsparcia sprzedaży.

Jedną z popularnych technik wsparcia sprzedaży są stoiska demonstracyjno degustacyjne. Ich największą zaletą jest możliwość obcowania z produktem, poznania jego zalet, smaku i innych użyteczności bez konieczności wcześniejszego zakupu produktu. Bardzo wielu klientów nie chce podjąć ryzyka jakie może się wiązać z zakupem produktów nowych na rynku lub produktów z którymi nie mieli oni wcześniej do czynienia. Obawiają się oni, że dany produkt nie będzie im smakował lub nie znajdzie żadnego zastosowania w ich domu. Wnioski te są najczęściej wysuwane jedynie w oparciu o opis produktu. Degustacja bądź też bezpośrednia demonstracja produktu może przekonać do zakupu wielu klientów.

Drugą bardzo popularną techniką wspierania sprzedaży produktów są gadżety reklamowe. Głównym ich zadaniem jest wzbudzenie w kliencie chęci ich posiadania, a co za tym idzie dokonanie zakupu produktów, do których dany gadżet jest dołączony. Wybierają odpowiednie gadżety reklamowe firma powinna wziąć pod uwagę oferowany przez siebie produkt lub usługę. Przykładowo dla browaru najlepiej dobranym gadżetami reklamowymi będą kufle i otwieracze do piwa. Firmy mogą również zaprojektować specjalne gadżety i rozdawać je w celach promocyjnych w trakcie brania przez nie udziału w imprezach targowo- wystawienniczych.

Promocja produktów ma ogromne znaczenie dla zwiększenia ich sprzedaży. Techniki wspierania sprzedaży należą do jednych z najskuteczniejszych form promocji. Wywołują u klientów zainteresowanie, dają możliwość zapoznania się z produktem, ale przede wszystkim wywołują w nich chęć dokonania zakupu.

Artykuł powstał w oparciu o materiały dostarczone przez Pola Studio

Leave a Reply