Nowatorska i skuteczna metodyka sprzedaży b2b

metodyka sprzedaży

Nie radzisz sobie z klientami? Nie wiesz, jak przyciągnąć nowych inwestorów właśnie do Twojej firmy? A może masz problem z utrzymaniem stałych odbiorców? Jesteśmy Ci w stanie pomóc, jeśli tylko będziesz tego chciał!

Dobry handlowiec to podstawa firmy

Być może Twoja firma początkowo była naprawdę mała, prowadziłeś ją sam, albo z pomocą rodziny. Jednak, gdy biznes się kręci przychodzi czas na zatrudnienie pracowników, poszerzenie oferty, pozyskiwanie nowych klientów. Bardzo ważne jest w tym momencie zapanowanie nad podziałem obowiązków wśród pracowników i dyrektora. Zarówno podlegli Ci ludzie, jak i Ty sam musisz wiedzieć, co dokładnie leży w czyich kompetencjach i do kogo się zwrócić, w jakiej sprawie. Poza tym, gdy wszyscy zajmują się wszystkim, odpowiedzialność bardzo się rozmywa, wtedy, gdy coś nie wyjdzie nie wiadomo czyja to wina i nikt nie czuje się właśnie odpowiedzialny. Ustalmy, więc jasny podział obowiązków. W pewnym momencie przyjdzie tez moment, w którym trzeba będzie zatrudnić osobę lub wydzielić z istniejących pracowników, taką, która zajmie się tylko handlem. Handlowiec jest w każdej rozwijającej się firmie, nie mówiąc już o firmie ze stałą pozycją na rynku. Można go naprawdę nazwać podstawą firmy, szczególnie, gdy jest odpowiednio przeszkolony i metodyka sprzedaży b2b oraz b2c nie ma dla niego tajemnic.

Doceń stanowisko handlowca

Dlaczego handlowiec lub zespół handlowców jest tak ważny dla firmy? Przede wszystkim dlatego, że odciąża innych pracowników. Podczas, gdy oni wykonują zadania dla klientów, handlowiec informuje o ich poczynaniach odbiorców, wysłuchuje pytań, cierpliwie tłumaczy wszelkie zawiłości, a gdy czasem następuje opóźnienie lub inny problem potrafi wytłumaczyć, czemu tak się stało. Poza tym, bez klientów firma nie istnieje, a handlowcy są właśnie od tego, żeby ich przyciągać, przekonać, a potem zatrzymać właśnie przy naszej firmie, oczywiście w porozumieniu ze wszystkimi innymi działami, szczególnie z tym, który zajmuje się marketingiem. Być może na początku działalności firmy mieliśmy możliwość osobistego poznania oraz rozmawiania ze wszystkimi klientami, ale w pewnym momencie, jeśli chcemy rozwijać nasz biznes to staje się to absolutnie niemożliwe. Poza tym, nigdy nie będziemy tego robić tak profesjonalnie, jak wykształcony, doświadczony handlowiec. Oni mają swoje sztuczki, chwyty i techniki, które wykorzystują do kontaktu z odbiorcami i dzięki, którym potrafią ich zachęcić do skorzystania z usług firmy, którą reprezentują.

Metodyki, techniki i sposoby sprzedaży

Handlowiec to taka osoba w firmie, która musi właściwie cały czas się rozwijać, i w której szkolenia naprawdę warto zainwestować. Szczególnie w te szkolenia, których tematem jest metodyka sprzedaży b2b. To narzędzia wykorzystywane podczas sprzedaży od biznesu dla biznesu. Wiadomo, że klienci biznesowi są bardziej wymagający, ale jednocześnie interesy z nimi dają większa szansę na zysk oraz na rozwój. Szkoleń dla handlowców jest bardzo dużo, trzeba więc odpowiednio przeszukiwać oferty. Warto tez zdać się na sam głos działu handlowego, ponieważ oni najlepiej wiedzą, jakich umiejętności jeszcze im brakuje, jakie są nowatorskie sposoby i narzędzia do stosowania podczas rozmów z klientami. W środowisku słyszą różne nazwy i rozmawiają o różnych możliwościach i najczęściej sami najlepiej wiedzą, jakie szkolenia są warte zachodu, a jakie lepiej sobie odpuścić.

Współczesne kierunki sprzedażowe

Obecnie największy nacisk w sprzedaży kładzie się na potrzeby klienta i to wprost. Wspólnie z klientem ustala się jego braki, potrzeby, możliwości, po czym można mu pokazać, jakie potrzeby zostaną zaspokojone i jakie problemy rozwiązane, jeśli zacznie z nami współpracę. Wtedy nasz odbiorca widzi ewidentnie, jak może skorzystać na podjęciu współpracy z nami. Warto tez zaznaczyć, dlaczego działać właśnie z nami, a nie z kimś innym. Musimy ujawnić swoją „wartość dodaną”. Pewne cechy mamy wspólne z konkurencją, ale warto podkreślić, czym się od niej różnimy, co dodatkowo możemy zrobić dla współpracownika.

Leave a Reply