Jesienne gotowanie

To oczywiste, że każdy z nas chciałby odżywiać się w zdrowy i racjonalny sposób. Aby to osiągnąć, powinniśmy stawiać na naturalne produkty spożywcze. Niestety, zimą nie mamy zwykle do nich dostępu. Co więcej, jeśli mimo wszystko znajdziemy w sklepach taką zdrową żywność, będzie ona po prostu droga. A przecież nikt z nas nie lubi przepłacać.

Dlatego właśnie warto zapewnić sobie zapasy żywności jeszcze przed zimą. Jesień to idealny czas na przygotowanie różnorodnych przetworów. A później będziemy mogli z nich spokojnie korzystać.

Skąd wziąć podgrzybki?

Na początku udajmy się więc do lasu na małe grzybobranie. To z zebranych grzybków możemy przygotować podgrzybki marynowane w occie. Wystarczy, że umieścimy je w małych słoiczkach, a następnie odłożymy do spiżarki. Takie podgrzybki będą świetnym dodatkiem do wielu dań obiadowych. Następnie możemy zabrać się za przygotowywanie kiszonych ogórków. W końcu jest to równie wspaniały dodatek, który często gości na polskich stołach.

Takie ogórki można chrupać same lub dodawać do różnorodnych potraw, a także na kanapki. Dzięki temu będziemy mogli korzystać z ich właściwości nawet podczas zimy. A kiszone ogórki zawierają sporą ilość witaminy C, która skutecznie ochroni nasz organizm przed różnymi infekcjami. Oczywiście najpierw musimy je samodzielnie przygotować. W tym celu zakupmy ogórki gruntowe i dokładnie je opłuczmy. Następnie możemy powsadzać je do słoików i dodać do nich gotową mieszankę ziela do kiszenia.

Całość solimy, przyprawiamy i dorzucamy ząbki czosnku. Następnie zalewamy wodą i szczelnie zamykamy wszystkie słoiki. Odnosimy je do swojej spiżarni. W ten sposób przygotowaliśmy zarówno ogórki kiszone, jak i podgrzybki marynowane w occie, z których na pewno wielokrotnie jeszcze skorzystamy.

Jak się zabrać za coś smacznego?

Następnie możemy przejść do przygotowywania owocowych przetworów. W końcu podczas zimy nasza dieta bardzo często jest uboga w cenne witaminy oraz składniki odżywcze. Aby je uzupełnić, powinniśmy regularnie spożywać świeże owoce. A skoro nie mamy do nich dostępu, podczas jesieni przygotujmy sobie różnorodne przetwory. Mogą to być np. truskawkowe lub malinowe dżemy. Będą one idealnym dodatkiem do naleśników oraz kanapek. Warto również przygotować przynajmniej jeden słoiczek powideł śliwkowych. W końcu śliwki to owoce o cennych właściwościach, które wspomogą pracę naszych jelit. Warto więc jeść je regularnie, także podczas zimy.

Jeśli więc dobrze przygotujemy się do zimy, robiąc zapasy podgrzybków marynowanych w occie i innych marynat, nasza dieta zawsze będzie odpowiednio zbilansowana. Pamiętajmy, że podczas mroźniejszych pór roku nie mamy dostępu do świeżych owoców i warzyw. Warto więc wykorzystać je już w tej chwili. Z większości produktów spożywczych możemy samodzielnie przygotować przetwory, dżemy, a także powidła. Będziemy mieć wtedy pewność, co tak naprawdę się w nich znajduje. A takie zdrowe przetwory idealnie uzupełnią nasz jadłospis podczas zimy. Będą źródłem naszych witamin, które wzmocnią nasze zdrowie.

Leave a Reply